Almost-birthday-miss

Miss Maud wordt 8!

En aangezien ikzelf 2 dagen later ook jarig ben, geven we samen een verjaardagsfeest voor de familie. En we kijken er nu alvast naar uit. We hebben nog heel wat te plannen. Wat spannend allemaal. Want Maud wil ook nog graag een feestje met de vriendinnetjes thuis, maar ze wil ook een vriendje laten logeren. En dan is er nog ons feestje samen.

Dus moeten er eerst en vooral uitnodigingen worden gemaakt. En voor de foto van die uitnodigingen hebben we uiteraard een nieuwe jurk nodig. Ik maakte er 2. Maud mag kiezen welke dé verjaardagsjurk wordt.

IMG_4262.JPG

Bij Stof op zolder vond ik een prachtig communie-stofje (communies worden ten huize Bruggeman niet gedaan, maar dat stofje was meteen felbegeerd). Het is een supermooie roze tule met daarop allemaal bloemetjes vastgemaakt. Ik combineerde dit met een lichtroos katoentje met witte bolletjes, die in reliëf op de stof liggen. Als patroon koos ik mijn vertrouwde SVDZ 2. Ik maakte een 134 voor mijn bijna 8-jarige.

 

Ik maakte een echte zwierrok. De stof is 145 cm breed en ik gebruikte de volledige breedte voor zowel het voorpand als het achterpand.

 

Ik had nog een ieniemienie restje stof over van Flight gold pink, zie mijn vorige blog #twins #baby-sister #pink&gold. Daarmee ging ik naar Stof op zolder om bijpassende stofjes te zoeken.

img_4288

Ik gebruikte opnieuw het patroon SVDZ 2. Ik koos voor de gerende rok en maakte onderaan een aparte strook. Ik voorzag het voorpand van een vals knopenpadje met 3 bijpassende knoopjes. Op die manier komt de stof van de strook onderaan nog een keertje terug en vormen de 3 verschillende stofjes een mooi geheel. Voor de afwerking gebruikte ik gouden paspel.

 

 

Maudje heeft alvast 2 lente-jurkjes.

img_4296

TO DO – Verjaardagsfeestje:

Uitnodigingen: CHECK!

 

 

 

Geef een reactie

